Hangimiz Bunalmadık Çılgınlar Gibi?

 

 Selam sonunda 2021 e ulaşmış insanlık!

Zorlu bir yılı geride bıraktık. Daha ne olabilir ki? diye sordukça hep daha kötüleri oldu. Seller, patlamalar, depremler, salgın, mutasyon tamam tamam ben yazarken yoruldum. Yaşadığımız zorlu yılı hatırlatmak değildi aslında niyetim. Ancak değinmeden duramayacağım sanırım. Kendimi bir oyunun içinde hayatta kalmaya çalışan bir karakter gibi hissettiğim bir yılı geride bıraktım. Sadece ben değil her birimiz öyle hissetti sanırım. Umarım bir daha böyle bir yılı tekrar yaşamaz dünya.

 Sahi, ne oldu? Aslında ne kadar da güzel dileklerle başlamıştık 2020 ye. Bir sürü güzel şey sığdıracaktık. Planlar yapılmıştı geriye tek kalan şey kimsenin aklına gelmeyen o lanet virüsün ortaya çıkmaması ve zamanı geldikçe tek tek planları gerçeğe dönüştürmekti. Tabii öyle olmadı. Tüm planlar hazır alt üst olmuşken bir de karantina süreci başladı. Sokağa çıkma yasağıyla tanıştı bir nesil. Markete gitmek bile korkutuyordu. Hatırlıyorum da maskeler, dezenfektanlar... Önce herkes Netflix e saldırdı baktı olmuyor çeşit çeşit ekmekler yapılmaya başladı. Instagram büyük bir fırına dönüşmek üzereyken çok şükür yasaklar biraz olsun gevşetildi de herkes biraz nefes aldı. Tuvalet kağıtları ve yogalara hiç değinmiyorum bakın orası gerçekten dipsiz bir kuyu. 

 Neyseki havaların da ısınmasıyla kısıtlamaların gevşetilmesine karar verildi diyorduk en son. Işte yeni bir normal yaşamaya o zaman başladık. Kafelere gitmeye başladık, AVM ler de açıldı. Ara sıra arkadaşlarımıza bile gittik. Korkuyorduk ama itiraf etmek gerekirse artık dayanacak gücümüz de unumuz da kalmamıştı. Artık maskelere o kadar alışmıştı ki herkes olmadığında garipseniyordu. Derken ipin ucu aldı başını gitti. Insanlar tatillere gitmeye, kalabalık plajlarda güneşlenip yine oldukça kalabalık mekanlarda dımtıs dımtıs eğlenmeye başladı. Sonra ne mi oldu? Yavaş yavaş çevremizden Covid haberleri gelmeye başladı. Vaka sayıları arttı arttı arttı... Fakat önlemler eskisi kadar katı değildi. Sanırım tekrar karantinaya girmek, covid olmaktan daha kötü bir seçenek gibi gelmeye başlamıştı. 

 Hem herkes bir kere de olsa dışarı çıkmıştı. Çoğumuz gezip tozmuştuk ne yüzle #evdekalhayattakal diyecektik ki?

 Sonunda beklenen oldu vaka sayıları gelmeye başladı. 30000, 32000... Peki ne mi oldu? Karantina tekrar geri döndü. Biz o eski karantina günlerine dönemedik sanıyorum ki zira fırından yeni çıkmış ekmek fotoğrafları gelmiyor. Herkes kafasına göre bir karantina peşinde herhalde. Gözlemlediğim kadarıyla covid de o kadar korkutmuyor kimseyi. Ne dersiniz yeni normal artık normalimiz mi oldu? Yeni normalde elimizi yıkamayı (suyu israf etmeden) ve sosyal mesafemizi korumayı unutmasak yeter sanki.


Sevgilerimle...

Bir Terane 

Yorumlar

  1. Güzel bir özetleme olmuş beybitom. Yeni yıl umarim ugurlu gelir tüm dünyaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah kuzum ya nasıl da ihtiyacımız var şöyle güzelinden bir yıla...

      Sil
  2. Hepimiz hepimiz :)
    Evet bizde de aşağı yukarı benzer şeyler yaşandı ama şimdi malesef oldukça ağır bir eve kapanma süreciyle üstelik kış koşullarıyla karşı karşıyayız ve ben - ki utanmaz arlanmaz bir pozitiftim bu konuda - de yavaş yavaş tırlatmanın eşiğine geliyorum. Aklımızı, elimizi birşeylerle oyalamamız lazım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben o oyalanma sürecini de bitirdim. Ne yapacağımızı şaşırdık yahu 😅

      Sil
  3. Artık ne yapacağımızı şaşırdık. Güzel yazmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabki her sey tükenmiş gibi değil mi ama

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AŞI, KOMPLO TEORİLERİ VE WHATSAPP

Coğrafya Kader Midir?

Covid-19 ve Ekonomi(2)